19 april 2012

Skrota licensen men utan reklam tack!

Förslaget att tv-licensen ska skrotas är utmärkt!

Med en skattefinansiering borde den verkliga kostnaden bli lägre inte minst genom att de som inte betalat licensen tidigare, trots tv-innehav, då tvingas bidra!

Flera kommentarer på webben föreslår en lösning med reklamfinansierad public service. Den uppfattningen delar inte jag.

Måhända beror detta på åldern på denne bloggare…

Reklamkanalerna, och tyvärr till viss del även SVT, fyller alltmer av sina tablåer med allsköns skräp.
Det dansas, dokusåpas, leks naiva frågelekar och icke-talanger ges möjlighet att falsksjunga i en tröstlös gegga av gigantiska mått.

Public service måste kunna erbjuda tittarna även smalare och seriösare produktioner. Att sälja reklamtid i sådana program tror jag kan bli svårt.

Jag fortsätter att spela in de program jag vill se som sänds i reklamkanalerna för att sedan skippa reklamen när jag väl kollar.

Ibland är det dock trevligt att se ett program när det verkligen sänds och då är det underbart att göra detta utan skräniga avbrott om ointressanta produkter.

Därför tycker jag att skattealternativet till tv-licensen är den bästa lösningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar