25 april 2012

När fel blir så väldigt rätt!


DN berättar i dag att Margareta Winberg i Sumpan fick en inbjudan från Miljöminister Lena Ek (C) om att delta i en stor miljökonferens med efterföljande middag. Bland de andra inbjudna fanns ministrar, diplomater och ett antal andra höjdare.

Margareta ville gärna delta och valde omsorgsfullt ut ett par fina byxor, en snygg blus och lite bling-bling.

Problemet var att det inte var den mer kända Margareta Winberg (S) som fått inbjudan.

Sumpans Margareta är min hjälte för dagen!

Hur underbart är det inte att hon bara sa "är jag bjuden så är jag bjuden" när vakten i Rosenbad undrade vad hon gjorde där.

Lena Ek tyckte det hela var "vansinnigt roligt" och gjorde helt rätt som lät Margareta delta i föredragningarna, middagen och det obligatoriska gruppfotot.

Den mer kända Margareta kommenterade också det inträffade på ett skönt sätt: "Jag unnar min namne en fin middag. Hon hade aldrig varit på en regeringsmiddag, men det har jag."

En riktigt härlig solskenshistoria som, till morgonfikat,  värmde i hjärteroten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar