1 mars 2012

Ranelids självuppblåsta ego retar!

Säga vad man vill; Det är sannerligen inget litet ego och heller ingen ouppblåst självuppfattning lille Björn har!

Från att ha darrat på den skånska underläppen, beklagat sig över att folk varit taskiga och hotat med att hoppa av Melodifestivalen, öppnar han i dag lägenhetsfönstret för Aftonbladets fotograf och meddelar att han minsann skrivit kontrakt med SVT och inte tänker bryta detta!

27 februari meddelade han i Expressen: "Jag drar mig härmed undan och tillbaka och Sveriges yrkeshatare må välja ett annat objekt och offer för sina perversa lustar".

Minsann?!?

Han påstår sig nu ha fått 1300 mejl med vädjanden från svenska folket och det är säkert sant. På den punkten misstror jag honom inte.

Däremot är jag evinnerligt trött på människan i övrigt. En så pompöst egocentrerad människa är svårt att hitta i vårt annars så Jante-belastade land.

Med självuppfattningen att han troligen är den svensk som hanterar vårt språk bäst av alla retar han gallfeber på mig.

Visserligen gillar jag människor med drivkraft som vill något med sitt liv men ibland kanske en smula ödmjukhet skulle vara på sin plats för Ranelid.

Jag tvingas erkänna att jag anser att årets Melodifestival är en av de absolut sämsta genom tiderna och då har jag ändå kollat sedan Claes-Göran Hederström vann 1968!

Måtte Danny sjunga rent 10 mars eller Loreen göra sitt livs uppträdande så att svenska folket fattar att det handlar om underhållning som ska erbjudas tittare jorden runt.

Varken Ranelid eller Flinck har i Eurovision att göra!

Med risk för att jag ruinerar mig kommer röstningstelefonen att gå varm den 10 mars!

2 kommentarer:

  1. Ja, Björn Ranelid skriver så jag vill gråta. Han är i särklass den svenske författare som bäst kan trolla med vårt annars ganska fattiga språk.
    Att han gått med på att ställa upp i Melodifestivalen förvånar mig, men övertalningsförsöken från lille Christer gick väl inte att nobba, antar jag.
    Min slutsats är alltså att det är Christer Björkman som ska bort. Att han efter alla år fortfarande får sitta kvar som någon slags diktator och plocka fram den ena efter den andra dåliga låten förvånar mig.
    Nä, det var dags att störta den okunnige fjanten för många år sedan.
    När han väl är borta kommer vi att slippa se både Torsten och Björn i de här sammanhangen!

    SvaraRadera
  2. Frågan är vad som är värst, schlagertävlingen i sig, eller inlägg/åsikter om densamma?

    SvaraRadera