27 januari 2012

Sex ger livmoderhalscancer i halsen!

Forskare vid John Hopkins University i Maryland har funnit samband mellan oralsex och strupcancer. Risken är större än att använda tobak eller alkohol! DN citerar nyheten i kväll!

HPV-viruset, dvs samma som ger livmoderhalscancer, sätter sig i halsen om du råkat suga eller slicka där du inte borde ha gjort det!

Forskarna hävdar att canceruppkomsten också kan ske av en kyss i all enkelhet.

Häromveckan fick vi veta att leverpastej och varmkorv är direkt dödliga!

Själv vet jag med bestämdhet att jag, och alla andra, ska dö av en eller annan orsak.

När det sker, och p g a vad, står än så länge skrivet i stjärnorna.

Jag hoppas att få kyssa flera innan det är slut, äta fler leverpastejmackor och varmkorvar, kanske fira med en grogg och, vem vet, röka en eller annan cigarett innan tiden på Tellus är över. Kanske kommer jag också att få ägna mig åt en smula kopulerande!?!

Däremot kan jag, som man, tycka att det vore ganska äckligt att drabbas av livmoderhalscancer i halsen!

1 kommentar:

  1. Vad skönt att min livmoder inte sitter i min hals! Alltså kan jag fortsätta mitt ekivoka liv! Härligt!

    SvaraRadera