3 januari 2012

Kina bannlyser västinfluenser!

Kinas president Hu Jintao varnar för att väst får för stort inflytande och vill främja den kinesiska kulturen. Det berättar SVT Kulturnyheterna och citerar kinesiska kommunistpartiets tidskrift.

Tidigare har ledningen i Peking försiktigt uppmanat massmedia i landet att bli mindre beroende av statlig finansiering och fixa stålarna själva.

Men när journalister nu börjat vakna och ställer kritiska frågor, gräver djupt och börjar sälja tidningar så är det inte längre kul tycker Jintao.

Nu heter det plötsligt att ”fientliga internationella krafter…” försöker splittra landet.

En hel hoper låtar med Lady Gaga och Beyonce har t ex bannlysts i Kina.

Landet som begråter ”kamraten” som dött i Nordkorea visar än en gång att det inte är lätt att bedriva enpartivälde.

Hoppas folket genomskådar makten!

2 kommentarer:

  1. Ironin flödar. Du verkar inte godkänna min kommentar. Övar du envälde?

    SvaraRadera
  2. Jag väljer att publicera de allra flesta kommentarer jag får på min blogg. Under senaste året har jag raderat kanske totalt 15 kommentarer. Om just du är besviken så kanske det beror på dina ordval just denna gång. Varför startar du inte en egen blogg och häver ur dig dina dumheter????

    SvaraRadera