30 april 2011

Sakine Madon - skribent värd att läsa!

Expressen har en kolumnist som faller denne bloggare i smaken!

Sakine Madon heter hon och i en värld med mycket flum-flum på ledarsidor så anser jag att Sakine lyser klart!
Med ett språkbruk och med åsikter som är nära mina egna så är hon liksom ”pang-på-rödbetan”!
I dagens Expressen ondgör hon sig över presstödet. I ett av mina allra första blogginlägg, http://www.tyckerierna.blogspot.com/2010/09/om-drakar-smaavisor-utgivning-och-stod.html, gjorde jag detsamma. Ja, jag vet att jag inte är så modern så att jag bloggat i åratal. Jag började min ”karriär” i bloggosfären i september ifjol.
Jag har även bloggat i samband med Sakines inlägg härförleden om möjligheten att få uttrycka stolthet för att vara svensk, http://www.tyckerierna.blogspot.com/2011/04/far-jag-vara-stolt-att-vara-svensk.html.
Att Expressen har en s k ”språkvårdare” som tycker att svenska språket kan behandlas lite hipp-som-happ eller att hon och kvalitetsansvarig på tidningen går i försvarsställning så snart en läsare tycker något imponerar liksom inte på mig.
Det gör däremot Sakine och jag ser fram emot flera begåvade inlägg från henne!

Keep up the good work Sakine!

1 kommentar:

  1. Tack så mycket! Vad glad jag blir över att du läser. Allt gott/Sakine

    SvaraRadera