4 mars 2011

Våga testa nytt på bolaget.

För något år sedan var jag på en, underbar, kryssning på Donau. Under en vecka besökte jag 4 länder. Fartyget jag färdades med serverade flera utsökta viner till middagarna. Samtliga från Montenegro! Samtliga fullständigt okända för mig sedan tidigare.
Är inte i grunden en person som dricker särskilt mycket rödvin men när jag gör det så är de oftast från det spanska vindistriktet Rioja.
Det är lätt att fastna i gamla vanor när man besöker monopolbutiken på fredagseftermiddagen. Hur som helst kan jag rekommendera en utsvävning, liknande den jag gjort, som innebär ett försiktigt prov av nya viner.
I Montenegro finns vindistriktet Vranac! På bolaget finns några få, fylliga, viner från detta distrikt. Just nu en höjdare i min vinhylla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar