4 februari 2011

Plagiatvarningar och nakenchocker! Äntligen!

Jag har redan tidigare i min blogg erkänt! Jag har varit, är och kommer för alltid att vara en schlagernörd! Med det sagt så förstår varje normalbegåvad människa att jag går mot några härliga helger framöver.
Naturligtvis har jag tjuvlyssnat på de snuttar som SVT lagt ut på sin webplats.
Min favorit inför morgondagen är Jenny Silver. Mest för att det låter ABBA om refrängen. Hoppas att hon går till Globen men tror att hon har noll chans där. I finalen är det ju en internationell jury som avgör och det är inte troligt att de väljer en låt som svenska folket tycker är bra L.
Jag brukar inte gilla snack om ”plagiat” och så här års brukar påhoppen hagla.
Och…
…Jennys låt, ”Something in your eyes”, påminner som sagt om ABBA. Leta genast fram den gamla dammiga cd-samlingen och lyssna på refrängen i ABBAs ”As good as new”! Same ”shit”, different names, om du frågar mig!
Men jag håller på Jenny i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar