6 februari 2011

Ockervarning Coop!

Fick en rabattkupong från Coop som skulle ge mig 5% rabatt vid ett köptillfälle. I dag passerade jag ”Medis” och beslöt mig för att ge mig ner på Coop Extra som finns där. Strosade runt ett tag men häpnade över prisnivån.
Min favoritjuice ville Coop skamlöst ha 29 kr och 80 öre för. Samma juice kostar hos den butik jag främst frekventerar inte ens 26 spänn.
Med detta i åtanke strosade jag runt lite till och kunde konstatera att prisnivån på många av basvarorna, som jag brukar använda mig av, vida överstiger den utgift jag brukar ha hos Coops konkurrenter. Vad har hänt?
Förmodligen är förklaringen att jag börjar bli lite äldre och bryr mig mer om var mina surt förvärvade slantar tar vägen. Synd om alla andra som inte genomskådar det som snuddar vid att kallas ocker!
Någon ansvarig skulle väl börja dilla om lokalhyror, löner och gud-vet-allt. Men den så kallade sanningen köper jag inte….heller!
Att tro att jag utnyttjar en rabattkupong men ändå får betala mer än hos den stora konkurrenten är nonchalant av Coop! Vore spännande att få höra en vettig förklaring till varför jag borde fortsätta att vara kund? Och NEJ, jag jobbar inte hos någon konkurrent till Coop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar