22 januari 2011

Marcus Birro! Nu får du ge dig!

I dagens Expressen skriver du, Marcus Birro, en krönika om det s k ”näthatet”. Du upprörs över de kommentarer och recensioner du får till dina skrivna alster.
Själv började jag blogga för 4 månader sedan. Det är typ ett par hundra år senare än de flesta! Jag får de mest bisarra kommentarer till det jag tycker, påstår och menar i min blogg. I 99 fall av 100 väljer jag att publicera kommentarerna ( typ 2 inlägg har jag strukit eftersom dessa uppenbarligen gjorts av sjuka människor! Nej, jag är inte psykolog! Jag är människa!). Jag anser att de som ger mig mothugg ska kunna stå upp för sina egna åsikter.
Jag har blivit kallad neanderthalfjolla och kvinnohatare! Mest beror det på att jag ondgjort mig över alla vänsterradikala feminister som spyr ut sin galla över precis allt som har med män att göra!
Du, Marcus, borde först och främst inse att du häromdagen skrev ett korkat inlägg om rullstolar, unga flickor och öststatare. För detta borde Du göra en gigantisk pudel och fundera över hur du uttrycker dig!
Jag försöker läsa det jag skriver minst ett par gånger innan jag ”publicerar”! Ibland upptäcker jag inte de fadäser jag stundtals gör. Jag är dock beredd att krypa till korset.
En livfull debatt behövs! I alla sammanhang!
Då duger det inte att börja skaka på underkäken och bli förtvivlad över att andra har synpunkter på att du tjatat dina barnaproduktionsproblem till förbannelse och att du uttrycker dig på ett sätt som gör andra minst sagt förbryllade!

1 kommentar:

  1. Ja, exakt. Vi fotbollsnördar skiter fullständigt i hur mångas gånger hans barn rapat efter vällingen. Speciellt hans konkurrent på Aftonbladet Simon Bank och även Erik Niva har ett nästan poetiskt sätt att skriva om fotbollens sköna magi, medans den självutnämnde poeten Birro tvångsartat vräker ur sig floskler man inte trodde vara sanna. Hans uttalande om sin alkoholism och svartkrogarna i götet skulle egentligen vara beklämmande och läsa, men då han påstod att Stockholm inte hade en kultur av svartklubbar på 80-talet förstod man att han bara var en sk. posör. Oj, vad jag gick ner mig på Göteborgs svartklubbar, men då jag pratat med göteborgare så anses Birro vara en posör som knappt luktat på glöggen. Nej, låt han stå på gator och torg och förespråka kristdemokratisk politik och ge fan i att sno våran Thåström och Joe Strummer som för övrigt skulle rullat sig i graven om han visste att hans namn blev skymfat av kristdemokrater...

    SvaraRadera