31 december 2010

Drogad och oförsäkrad inte vårt ansvar!

Aftonbladet berättar om en svensk man i 40-årsåldern som ligger i koma på sjukhus i Peru. Detta efter att han testat djungeldrogen Ayahuasca som påstås vara värre än LSD. Drogen sägs locka freaks från hela världen till området.
Artikeln påstår att svensken är ”övergiven” på sjukhuset. Stackaren!
Det visar sig att han rest utan försäkring! UD står på sig och säger att det inte är vi skattebetalare som ska betala. Det tycker jag är bra.
Samtidigt är jag otroligt nyfiken på att veta hur mannen tänkte: ”Ok, jag tar en tripp till djungeln för lite drogintag. För att ha råd med mera idioti så skiter jag i reseförsäkring trots att jag ska till andra sidan klotet”. Eller?
Förmodligen var väl hjärnan redan kvaddad i förväg av andra experiment så han tänkte nog inte alls…
När ska folk lära sig???

1 kommentar:

  1. Lockar man med en helylleattraktion, så får man väl stå ut med lite trassel...

    SvaraRadera