7 september 2010

Jämför jämförpriser, låt inte handlaren blåsa dig!

Vad är det som gör att den som ansvarar för en matbutik ständigt förutsätter att kunderna är idioter? I dag hände det igen; Jag behövde fylla på ris i skafferiet och min lokale ICA Kvantumhandlare fick ett snabbesök. 1 kg av ICAs eget matris kostar 17:-. 2 kg av samma sort går loss på 36:-!! Jag kommer aldrig att förstå logiken utan blir mest irriterad över att handlaren tror att jag är dum i huvudet! Jag köpte två stycken 1-kilos påsar, känner mig som ett miljösvin, handlaren får beställa hem oftare, den avdelningsansvarige får stå och fylla på rishyllan in absurdum och någonstans är det jag som på något vis ska känna mig skyldig!?! Vad beror det på? Min spontana åsikt; För dålig konkurrens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar