11 augusti 2016

Kvinnan som arbetat dygnet runt och går på toa enligt tidtabell!

DN har, när jag skriver dessa rader på torsdagseftermiddagen, en helt fantastisk startsida på webben. Det verkar nästa som om den är genomtänkt men i själva verket är allt nog bara en fantastisk slump.

Som andra nyhet på sidan berättar tidningen, som citerar Bloomberg, om Marissa Mayer, Google- och Yahoo-boss, som glatt meddelar att hon minsann arbetade 130 timmar i veckan hos Google. Ett dygn per vecka körde hon dygnet runt och övriga dagar såsade hon omkring och knegade ”bara” 18,5 timmar per dygn.

”Du måste ha en plan för när du ska sova, när du ska duscha och hur ofta du ska gå på toaletten”, säger hon förnumstigt, som om hennes insats borde bemötas av jubel från allmänheten.

I artikeln får vi veta att hennes arbetsmoral inte verkar vara särskilt framgångsrik eftersom Yahoo ifjol gick med en sisådär en halv miljard dollar i förlust!

Själv funderar jag på vad hennes make, Zachary Bogue, anser om livet som gift med henne? Och kommer hon att vara lika trallande stolt när hon förr eller senare klappar ihop?

Då…
…kan hon ta del av de andra artiklarna i dagens DN!

Googlar du på symptom – tänk då på det här” och ”Viktigt för att ta sig tillbaka efter utbrändhet” lyder rubrikerna som kommer strax under artikeln om fruntimret som lever för att arbeta!

Själv arbetar jag för att leva! Ungefär 8 timmar om dagen knegar jag på! Toalettbesöken, duscharna och nattsömnen fixar jag när detta behövs och inte enligt någon planlagd tidtabell. Så olika det kan vara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar